CFD’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico met zich mee van snel oplopende verliezen. 76.5% van de particuliere beleggersaccounts verliest geld bij het handelen in CFD’s bij deze aanbieder. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe CFD’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.
Introductie
Pepperstone is een Australische broker, opgericht in 2010. Het heeft kantoren wereldwijd, waaronder in de US, UK en China. Het bedrijf heeft in een zeer korte tijd een enorme groei doorgemaakt. Dit komt door een succesvolle formule, voornamelijk gefocused op investeringen in de techniek en samenwerkingen rondom dataverkeer. Dit zorgt ervoor dat het traden voor klanten een stuk soepeler verloopt, zonder vertragingen. Dat deze formule werkt komt tot uiting in meerdere prijzen die het bedrijf op wereldwijd niveau heeft gewonnen in 2016 t/m 2020.
Pepperstone is een broker die met haar instrumenten veelal gespecialiseerd is in forex en cryptocurrencies. Dat neemt echter niet weg dat er ook te handelen valt in verschillende grondstoffen, zoals goud en zilver.
Klik op één van de illustraties aan de rechterkant van deze pagina om een review te vinden over dat specifieke element.
Klik hier om naar service & educatie te gaan
[/tlg_tabs_content][tlg_tabs_content icon=”ti-briefcase”]
Klik hier om naar soorten accounts te gaan
[/tlg_tabs_content][tlg_tabs_content icon=”ti-desktop”]
Klik hier om naar platform & tools
[/tlg_tabs_content][tlg_tabs_content icon=”ti-money”]
Klik hier om naar transactiekosten & snelheid te gaan
[/tlg_tabs_content][tlg_tabs_content icon=”ti-exchange-vertical”]
Klik hier om naar geldopname & storting te gaan
[/tlg_tabs_content][tlg_tabs_content icon=”ti-shield”]
Klik hier om naar regulering te gaan
[/tlg_tabs_content][tlg_tabs_content icon=”ti-bar-chart”]
Klik hier om naar de conclusie te gaan
[/tlg_tabs_content][/tlg_tabs]
Service & educatie
Introductie
Er zijn verschillende aspecten die de service maken. We kunnen denken aan account gerelateerde problemen, maar ook aan ondersteuning op het gebied van trading. Beide zullen we in deze sectie nader toelichten en beoordelen.
Contactmogelijkheden
Contact is mogelijk gedurende 5 werkdagen 24 uur per dag. Contact opnemen kan telefonisch, per mail, bericht, en via een live chat. De live chat is, apart genoeg, enkel toegankelijk voor bestaande leden. Dit betekend dat nadat er is ingelogd via de client portal er een optie is om te chatten. Dit is apart omdat een toegankelijke live chat een ideale manier is om potentiële klanten te woord te staan. Bij andere brokers zien we de live chat dan ook helder terug komen op de hoofdpagina, zodat je als bezoeker een vraag kunt stellen. Mijn ervaring is wel dat de correspondentie redelijk snel verloopt. Via de live chat is dit direct, waar er per mail een werkdag overheen kan gaan.
Trainingen & webinars
Een zeer groot voordeel van Pepperstone is het grote aanbod aan diverse trainingen, webinars, en zeer frequente marktupdates. Deze ontvang je meestal per mail, maar ook het Youtube kanaal van Pepperstone heeft het nodige materiaal beschikbaar wat wellicht interessant voor je is.
Belangrijk is dat content voor verschillende doelgroepen moet zijn. Een beginner vraagt om heel andere informatie dan een ervaren trader. Pepperstone weet dit en probeert de drempel bij het starten van forex lager te maken. Zo zijn er tutorials rondom het Metatrader platform beschikbaar, en wordt de rol van leverage uitgelegd.
Overigens is het zo dat je als startende trader bij de inschrijving een korte vragenlijst moet beantwoorden om te controleren of je de basisprincipes kent. Het gaat hier voornamelijk over wat een CFD inhoudt. Circa 30 minuten voor inlezing is genoeg om deze vragen te beantwoorden. Ik kan dit alleen maar toejuichen want het benadrukt dat Pepperstone om haar clientèle geeft.
Global forex awards – 2019
Weekadvies
Tutorials
Webinars
Dag analyse
Conclusie – service & educatie
Er is bij Pepperstone behoorlijk wat educatie beschikbaar via verschillende vormen, zoals webinars en Youtube content. Daarnaast zien we dat service bij Pepperstone een stuk verder gaat dan enkel correspondentie rondom accounts. Zowel de technische analyses, als weekadvies en tutorials worden ieder door een specifiek persoon van Pepperstone gepubliceerd. Dit is voor sommigen toch wel belangrijk omdat er een bepaalde band geschept wordt. Je krijgt in die zin een redelijk gevoel dat je onderdeel uitmaakt van een groep, voor zover je dat belangrijk vindt natuurlijk!
Thema navigatie
Accounts
[/tlg_tabs_content][tlg_tabs_content icon=”ti-desktop”]
Platform & tools
[/tlg_tabs_content][tlg_tabs_content icon=”ti-money”]
Transactiekosten & snelheid
[/tlg_tabs_content][tlg_tabs_content icon=”ti-exchange-vertical”]
Geldopname & storting
[/tlg_tabs_content][tlg_tabs_content icon=”ti-user”]
Service & educatie
[/tlg_tabs_content][tlg_tabs_content icon=”ti-shield”]
Regulering
[/tlg_tabs_content][tlg_tabs_content icon=”ti-bar-chart”]
Conclusie
[/tlg_tabs_content][/tlg_tabs]